torsdag 12 november 2015

Denna dag...

... har jag varit låg.
Måste säga som så,,, att det är inte ofta jag har denna känsla som jag hade idag... innan maken kom hem.
Var så underbart gött att få hem honom idag,,,, ja det är alltid gött att han kommer hem, men idag var det XTRA gött.

Jag har mestadels legat till sängs,,,, eller ligger och ligger gör jag ju inte, för det mesta. Utan jag sitter med benen lite högre i sängen och använder sängbordet jag har från arbetsterapeuten.
Det använder jag när jag sitter och målar / tecknar.
Gött att jag har målandet / tecknandet i alla fall.
:o))

När gubben kom hem så duschade han och sen gick han bort till Ica Valen för att dels köpa ett par saker på Ica och sen hämta ut ett paket till mig.
Fyyyy för den lede vad dåligt det är att hämta / skicka paket på Ica numera.
De är saktfärdiga (kan ju iofs vara övergående nu när allt är nytt), men det har i samma hörna som spelandet.
*suck*
F*n det är ju folk överallt och när jag kommer med min elskoter och ska lämna/hämta.
Sist jag skulle skicka så åkte vi till Entré och gjorde det istället, när vi ändå var ute och åkte i bilen.
Nä, tacka vet jag när vi fick göra sådana ärende på OKQ8,,, men den macken är ju riven nu på grund av vårt nya resecentrum.
Blir bra det,,, blir bara några steg så är vi vid både länsbuss, stadsbuss och tåget till Malmö, Lund och Helsingborg.


Vi hade tagit upp "fusk-mat" igår, köpeköttbullar,,,, för vi hade tänkt oss att ha kokt potatis, köttbullar och brunsås till middag idag eller stuvade makaroner eller mos.
Vart ingenting av det..

Vi åt kokt potatis, bearnaisesås och skinkschnitzel istället.
Gör inget, köttbullarna ligger kvar i kylskåpet.
Får bli smörgåsmat istället ihop med en sked rödbetssallad.
*mums*
Eller om det blir morgondagens middag.

Har ni problem med vad ni ska hitta på för middagsmat var eviga dag..??

Oftast så har vi inte det,,,, de flesta söndagarna brukar vi laga till allt mellan 3 - 5 olika maträtter så det ska finnas.
Så enkelt  och gött att bara värma.

Såg ju som igår och idag,,, är klart helt och hållet i köket först vid 19-tiden. vart tar kvällen vägen då liksom.

Förresten,,, jag har massor av kläder i storleken M (det mesta) någon som är intresserad av något, fråga på om jag har det.
Har bland annat Desigualjeans & Levisjeans.

Alla dessa kläder tar bara plats nu.

Hojta till om det är något speciellt.
Har allt..
Klänningar, jeans, toppar, tröjor, ytterplagg.
Ja allt.

Skickar också, om det skulle vara så.
Bara att ni får stå för portot.

Fattar INTE.... jag provar att lägga in bilder.
men icke sa nicke att det går.
Vad gör jag för fel...??

Dessa felen hade jag aldrig i min andra blogg.
För det ÄR roligare och framför allt lättare att läsa en blogg om det är blandat med bilder.


1 kommentar:

  1. Förstår att du är låg när du blir begränsade i rörligheten. Jag blir låg bara av att ha låsningar i ryggen, axlar och nacke men jag kan ju än så länge men man kan aldrig vara säker.

    Härligt att du kan måla och rita för då har du nåt att syssla med och sånt är viktigt. Du är ju så full av liv och lust och då är det ännu värre när nåt sånt händer.

    Vi skickar alltid paket med schenker numera för dom har blivit så bra och även billigare än ICA. Man kan även följa paketet på dess väg och det brukar inte ta mer än två dagar

    Tråkigt att du måste göra dig av med kläder men som du säger så tar det onödig plats.

    Sköt om dig och ha en sån fin dag du kan

    Kramar

    SvaraRadera