söndag 22 november 2015

Jisses, vad fort...

... denna lördag har gått ( ja, jag vet det redan är söndag, men ändå lördag för mig ).

Vi vaknade relativt sent, runt 10-tiden,,, jag vaknade med en sån enorm smärta i övre ryggen på höger sida, förmodligen efter jag var på väg att ramla i duschen igår, så det är väl en sträckning.

Göran städade badrummet direkt på morgonen, han brukar alltid ta det på torsdagarna när städkvinnan är här, men han gjorde nå annat i torsdags  och igår hann han inte.
Men idag så.
Jaja, skurningen av porslinet tar vi då och då,,, finns allt en svamp och medel till hands där inne.

När han hade städat klart och jag hade duschat så tog vi oss en tur in till Emporia,,, det var så mycket blötsnö som kom ner under vår färd in till Malmö.
Där gick vi och skrotade och tittade, åt på Max.
Jag köpte två julklappar till Göran och han köpte en till mig.
Sen så köpte jag en ny skärm till ugglelampan,,, men TYVÄRR så var den lite för låg.
Synd, för jag gillade den skärmen.
Men, jag får leta vidare,,, ska lämna tillbaks denna nu.
Innan vi åkte från Emporia så var vi in på Willy:s där och handlade.
Köpte bland annat högrev, sjömansbiff och ingredienser till en krämig pastarätt med choritzokorv i.
Av högreven ska vi göra dillkött.
Allt detta ska vi pyssla med i morgon.
Men, det kommer att gå fort, för dillköttet & sjömansbiffen tilllagar vi i trykkokaren.
Vilket underbart hjälpmedel i ett hushåll.
Har ni ingen,,, köp er en.
Ett tips på en julklapp kanske.
Nu finns det ju massor.
Men, den vi har älskar vi.
En underbart go köttgryta på cirka 25-30 minuter istället för mellan 2,5-3 timmar på spisen.

Vi köpte vår på tretti.se på ordinarie pris och då kostade den 3.499;-
Men, nu kan ni passa på,,, när priset är "endast" 1.890;-
Mängden är 8 liter och märket är Tefal.



När vi kom skulle åka hem över igen så hade det kommit ganska så mycket snö i Malmö, men ju närmare Trelleborg vi kom desto mindre snö var det och när vi var framme var det bara regn.

Vi plockade in varorna direkt, jag tog mig en kopp thé och en mjuk smörgås med stekt ägg på,,, sen så satte jag mig i sängen och åt upp det samtidigt som jag spelade WF och kikade lite på teven.

Vår lördag.. er..??

Ha nu en mysig fortsättning på er helg.

1 kommentar:

  1. Förstår att det blev en sträckning av det fallet. Ingen höjdare att ramla man blir ju så rädd och sen kan ju nåt brytas.Vad skönt att du och din man kom ut en sväng och fick göra lite ärenden och äta.

    Det var inget dumt tips detta med tryckkokare, det skall vi kolla upp.

    Vår lördag var den bästa på länge för vi njöt av att promenera nere i samhället. I dag är vi inte helt i form för vi orkar inte gå ut ;) eller också är det latmasken vi drabbats av ;)

    Ta det nu lugnt och var försiktig

    och ha en skön söndag
    kram

    SvaraRadera