måndag 23 november 2015

Mmm, klockan hann att bli...

.. 00.46 denna söndagsnatt innan jag satte mig här för att försöka knopa ihop några rader.

Jag tycker det är så tråkigt,,, att skriva i denna blogg nu när jag inte kan få in några bilder.
:o((
Vet inte vart felet ligger.

Som jag berättade igår, så hade vi vår stora matlagningsdag idag.

Vi fixade till:

# Hemmagjort mos, som vi åt tillsammans med grillkorv, senap, ketchup, hackad gurka och som bröd hade Old Epasos mjuka tacobåtar.
Så, vi åt alltså en grillad special.
Kanonsmart idé att använda de båtarna som bröd.
Moset och korven ligger ju kvar.
(Y)
Tack för den idén Linda.

http://kryddburken.se

Där hittar ni många bra idéer, enkla men ack så goda recept.

# Dillkött

# Sjömansbiff


# En krämig pastarecept med choritzokorv


Också ett recept från kryddburken.

Gött att ha en massa mat klart, så slipper vi stå varenda dag och fundera på vad vi ska ha till middag.
Någon dag tror jag vi ska grilla kycklingfilé och ha pommes till det,,,, var hur länge sedan som helst vi åt det.

Eftersom jag var med i köket idag, satt och skar mycket, stekte lite, kokte pastan och lite annat.... så höll värken på att knäcka mig.
Jag kom i säng själv,,, men tårarna rann bra på mig när jag ska hasa mig uppåt.
Djävlar så ont jag hade.
Bara att svälja mina värktabletter och halvligga till sängs.

Var upp för att göra dillsåsen till dillköttet, passade på med ett toabesök och sen tillbaks till sängs.
Där har jag legat från eftermiddagen till nu, när jag sitter vid den stationära datorn och skriver inlägget.

I morgon är det förmiddagsveckan som gäller för Göran, jisses,,, han kommer att vara trött som grisen på mornarna.
Jag har då aldrig upplevt en person som är så fruktansvärt morgontrött som han är.
Oftast går han upp före mig på helgen,,, bra det så han hinner att morna till innan jag kommer upp.
Oftast är jag piggelin, så jag kan börja prata direkt på morgonen.

Hur är du..??

När Göran är på jobbet i morgon, så ska jag försöka att ta fram med hjälp av min gripklo lite kläder jag kan sätta ut på min säljsida på Facebook.
Jag har så mycket kläder kvar som jag verkligen vill bli av med.
Måste få ut det. Å hoppas på att det är någon som vill köpa något.

Sen ska jag även ta fram örngotten till det bäddsetet Göran ska bädda rent med när han kommer hem.
Själva bäddsetet får jag inte ner.

Jag vill så mycket, men kan så lite.
Det är frustrerande.
:o((

Nu säger jag NattiNatt denna söndagsnatt, även om det är en väääldigt tidig måndagsmorgon, då klockan är 01.02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar