torsdag 19 november 2015

Ja, nu sitter jag vid...

... den stationära datorn för att skriva ett litet inlägg.
Varför jag ens är uppe med min värk.. är för att jag var på toaletten innan Göran åkte till jobbet och sen så tog jag mig lite thé och några pepparkakor plus att jag satte på mer thé, så det får stå och dra till sig ordentligt.
Jag använder ju alltid lösthé när jag är själv,,, ja ofta när det kommer en vän på fika också.
Å eftersom det ska stå och dra såppas länge så brukar jag alltid ha en stor mugg thé klart i kylskåpet så är det bara att värma nr jag vill ha.
Smart va..??!!
;o))

Vad använder du,, påsthé eller lösthé..??

Efter mitt fall igår så mår jag verkligen som "kattskit" i min värk idag och sen så sträckte jag mig uppe i ryggen.
Jag är så svag så jag hinner aldrig ta emot mig, utan jag stuper rakt ner.
Ett under att jag aldrig slagit mig ordentligt, utan det "bara" blir blåmärken och sträckningar lite varstans.

Idag har vi haft städerskan här mellan 09.30 - 13.00, idag gick en till sak sönder som det även gjorde förra gången hon var här och städade.
Det är ett par saker som inte gör så värst mycket,,, men det får vi ju även ta med i beräkningen att det KAN hända.
Idag tyckte hon nog det var väldigt skämmigt.... så hon sa att hon skulle ha med en blomma nästa gång.
Nä, nä glöm det sa vi då,,, detta kan hända den bästa.

Nu ska jag kila ut till köket, ta hand om theét och sen stupa tillbaks till sängs.

Ha dä gôtt.

1 kommentar:

  1. Jag dricker mest löste, ibland påste men inte ofta. Köpte julte på Lagerhaus i veckan och det är jättegott! Det ligger små vita snöflingor i också :-) Dricker te varje morgon, har jag gjort i många år nu.
    Idag är jag mör i kroppen, har sovit länge också. Nu är vintern här, det känns! Kom inte upp förrän klockan var 13.... Och nu håller det redan på att bli mörkt (kl är 15.30). Snacka om trist. Har varit inne på din andra blogg också, har du tänkt att välja en av de här två? Eller skall du köra med båda? Jag hade två ett tag i början när jag började blogga, men sen valde jag den på Bloggplatsen.
    Hoppas du har en fin lördag! Kramis! ♥

    SvaraRadera